Barion Pixel
Search

Dubai kalandok babával, kisgyerekkel

Dubai kiváló úti cél lehet babával, kisgyerekkel is. Ezt 2023 januárjában megtapasztaltam személyesen, amikor a két és fél éves kislányommal, Miával, valamint anyukámmal és testvéreimmel egy hosszúhétvégét eltöltöttünk Dubaiban. A luxusról, olajról és shoppingról elhíresült város egyre vonzóbbá válik kisgyerekes családok számára is, nem véletlenül. Homokos strandok, gyerekbarát szállodák és számtalan gyerekprogram várja az ide látogatókat. De a hozzám hasonló kalandoroknak is csak javasolni tudom Dubait, akik nem feltétlenül keresik mindig a klasszikus bababarát programokat.

Tarts velünk, és elárulom, hogyan töltöttünk el Dubaiban néhány napot, milyen látnivalókat kerestünk fel, milyen programlehetőségek várnak, adok praktikus tippeket, sőt azt is elárulom, mi mennyibe került! Remélem nagy segítség lesz számodra ez a cikk, ha úgy döntesz, Dubai téged is hív, akár babával, kisgyerekkel is.

Miért éppen Dubai?

Korábban többször is megfordultam Dubaiban, még babával is (vagyis kettővel), ám csak a reptérig jutottunk. Dubaiban szálltunk át például, amikor Thaiföldre utaztunk kilenc hónapos iker babákkal. De a Maldív-szigetekre is eljuthatunk innen. Bár Dubai sosem tartozott álmaim bakancslistás úti céljai közé, éreztem, hogy egyszer szeretnék ide eljutni körbenézni.

Amikor a harmadik gyermekem hét hónapos korában kiderült, hogy egy súlyos epilepsziával járó betegségben, a Dravet-szindrómában szenved, és napra és hőre is érzékeny, búcsút kellett inteni a trópusi, tengerparti úti céloktól. Azt azonban észben tartottam, hogy Dubaiban a klíma januárban még kellemes, és nincs nagy hőség. Így aztán az út előtt pár hónappal felvetettem, hogy mi lenne, ha Dubaiba utaznánk. A családom több tagja is úgy döntött, hogy csatlakozik hozzánk.

Praktikus tippek Dubaiban babával, kisgyerekkel

Mielőtt belevágunk a kisgyerekes Dubai látogatásba, elárulok néhány trükköt és praktikus tippet. A fapados jegyeket a Wizzair oldalán foglaltam, és nagyjából 50 ezer Forintba került a jegy oda-vissza. Mivel én a hatékony pakolás mesterévé nőttem ki magam a többéves babával és kisgyerekkel való utazásaim során (eddig 30+ országban jártam a három kisgyerekemmel, öt kontinensen), ezért nem volt kérdés, hogy ide is kézipoggyásszal utazunk majd. Hogy ezt hogyan tudom megoldani, arról itt írtam bővebben.

Az egyik legnagyobb segítőm a pakolásban ez a bőrönd rendszerező. Ezzel nem csak kis helyen tudok hatékonyan bepakolni, de a három gyerek és a szülők cuccai sem keverednek össze, hanem mindenkinek megvan a saját kis része.

Mivel a Wizzair most már nem Dubaiba, hanem Abu Dhabiba repül, onnan még keresnem kellett transzfer lehetőséget Abu-Dhabiból Dubaiba. A Dubai Nekedre, a Dubaiban élő magyar csapatra esett a választásom, akik 15 USD per fő áron szállítottak el minket Abu Dhabi repteréről egyenesen a szállásunkig Dubaiban. Babával, kisgyerekkel is megoldható, és ha ölben ülnek, nem kell értük fizetni.

E-SIM kártya és közlekedés Dubaiban babával, kisgyerekkel

Az Egyesült Arab Emírségekben igencsak költséges lenne a roaming. Most először pedig nem helyi SIM kártyát vásároltam, hanem kipróbáltam az Airalo e-SIM kártyát. Nagyon megtetszett ez a módszer, mert nem kell ki és betenni fizikailag az otthoni SIM-et, így elveszíteni sem tudjuk. Az Airalo applikációt kellett csak letölteni, és abban ki lehet választani, hogy melyik országra (vagy kontinensre) és mennyi időre kérjük a kártyát. Mivel egy ismerősöm adott nekem egy kódot, ezért mindketten kaptunk 3 USD kedvezményt.
Ha te is kipróbálnád ezt a lehetőséget, használd te is a kódomat az első alkalommal: JUDY9922 és mindketten kapunk 3 USD kedvezményt.

Azzal, hogy volt internetem, tudtuk használni Dubaiban az Uber alkalmazást, amellyel a taxinál olcsóbban, a metrónál pedig gyorsabban tudtunk eljutni a különféle látnivalókhoz. Fontos tudni, hogy óriási távok vannak Dubaiban! Babával, kisgyerekkel pedig kényelmesebb lehet ezt a megoldást választani, mint a tömegközlekedést. A metrót is próbáltuk egyébként, és az is teljesen rendben ment, de ahogy említettem, több időt igényelt sokkal, mint az Uber.

Tipp: bár én nem próbáltam, de a Careem appon belül a Hala Taxi kiválasztásával hétköznapi taxi hívható, és ezt appon keresztül bankkártyával lehet fizetni. Ezzel a módszerrel sokszor még az Ubernél is olcsóbban tudunk eljutni egyik pontról a másikra! Érdemes megnézni ezt is.

Burj Khalifa babával, kisgyerekkel

Dubai egyik fő látványossága a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa, ami babával, kisgyerekkel is látogatható. Sőt, érdemes picikkel menni, ugyanis 4 éves korig ingyenes számukra a belépés. Előre sem kellett jelezni, hogy velem lesz a Mia. Annyit viszont érdemes tudni, hogy a babakocsit le kell adni a ruhatárban. Ez teljesen ingyenes, és vigyáznak rá, amíg mi felmegyünk a világ tetejére a babával. Ezért javaslom a hordozást, ha még nem tudja saját lábon végig csinálni a pici a túrát. Én Mia két hónapos kora óta a Möbius csatos hordozómat használom, amellyel már a fél világot bejártuk.

Legyen az Montenegró, Izland, San Marino, Mexikó vagy Marokkó, mindenhol életmentő volt számunkra ez a hordozó.

Én csak javasolni tudom, nekünk nagyon bejött! Mivel évek óta Möbius nagykövet vagyok, van egy örök kódom is a Möbius termékekre: utazoanya10 ha ezt használod, 10% kedvezményt kapsz 10.000,- Forint feletti vásárlásokra.

A Burj Khalifa látogatásához a belépőjegyeket előre megvásároltam online, hogy biztos legyen, hogy sikerül feljutni. Meg kellett adni a pontos időpontot, amikor érkezünk. Ez nekem azért tetszett, mert így semmiképp sem csúszott el a napunk, ott kellett lenni időpontra. Ha te is foglalnál előre, itt például megteheted. Mi azt a jegyet vettük meg, amivel a 124-125. emeletre lehet felmenni, és ez a jegy akkor kb. 17ezer Forintba került.

Tippek, ha a Burj Khalifát babával, kisgyerekkel látogatod:

• Érdemes figyelni az akciókat, mert nyáron vannak családi jegyek is, ahol két felnőtt mellé két 12 éven aluli gyermek mehet be, bizonyos időszakokban.
  • Ha teheted, ne délelőtt 11-kor menj, hétvégén, főszezonban, mert óriási sorok lesznek. Nekünk nagyjából egy óra volt feljutni a tetejére, és érthető módon a Mia ezt nem viselte annyira jól. Szerencsére neki rendkívül nyugodt az alaptermészete, így a körülményekhez képest mondhatom, hogy jól bírta ezt a felnőtteknek sem túl kellemes sorban állást.

A 828 méter magas Burj Khalifa 124. emeletére 70 másodperc alatt repített fel a lift, és onnan pazar kilátás fogadott minket. Felemelő érzés volt a Dravet-szindrómás kislányommal feljutni a világ legmagasabb épületébe úgy, hogy négy éves koráig nem is javasolták, hogy utazzunk vele a betegsége miatt. Ha érdekel, hogyan tudtunk a súlyos és gyógyíthatatlan, epilepsziával is járó betegsége ellenére is 20 országba eljutni két év alatt, akkor írtam róla egy kiadványt, melyet megvásárolva Miát és a jövőbeli kalandjait is támogathatod. Itt tudod elolvasni a kiadványról a tudnivalókat.

Dubai Mall babával, kisgyerekkel

A világ legnagyobb bevásárlóközpontját Dubai Mallnak hívják, és a Burj Khalifa bejárata is innen érhető el. Itt akár egy teljes napot is el lehet tölteni, annyi látnivaló található benne. Mi azonban nem szándékoztunk itt maradni egész nap, mert más programok is vártak.

Pozitív csalódásként a Burj Khalifa bejáratához közel egy kényelmes baba-mama szobára leltem, ahol nem csak kényelmesen lehetett pelenkázni a babát, de még egy szoptatós fotel is várta az anyukákat. Az élményt fokozta, hogy találtam benne egy ivóvíz kutat, ahol feltöltöttem a kulacsomat.

Az utazásainkra két kedvenc termoszom van, amiket magammal szoktam vinni: a csodaszép minett.hu, ami tartja a hőt és a hideget is, cseppmentes, a másik pedig a piknikshop.hu termoszom, melynek van egy letekerhető pohár része is, amiből Mia imád inni.

Bár nem a legolcsóbb megoldás, de nagyon megéheztünk, így a Dubai Mall-ban ebédeltünk. Miával egy indiai fogással laktunk jól. Ebéd után kisétáltam Miával a levegőre, és egy mesterséges tó, pálmafák, napsütés és felhőkarcolók sokasága fogadott.

Ha több időd is van, akkor a következő helyeket keresd fel a Dubai Mall-ban:

Deira és a souk-ok világa babával, kisgyerekkel

Ebéd után hívtunk egy Ubert, és felkerestük Dubai Deira negyedét. Itt különböző tematikájú piacok között bolyonghatunk. Szuveníreket, fűszereket, parfümöket, textileket vagy akár aranyat is beszerezhetünk. A piacok világa babával, kisgyerekkel is látogatható, Miát babakocsiban tudtam tolni, őt pedig lekötötte a forgatag és sokáig elnézelődött.

Végül aranyat nem, de néhány szuvenírt és sálat vettem, a családom pedig fűszert és teát is beszerzett.

Ha több időd van, keresd fel az Al Fahidi negyedet, ahol magunkba szívhatjuk Dubai történelmi hangulatát. Itt találjuk a város múltját bemutató Dubai Múzeumot is. Ha újra felkeresném Dubait, egészen biztosan részt vennék egy vezetett túrán, ahol még a tevetej fagyit és több helyi specialitást is meg lehet kóstolni, érdekes múzeumokat kereshetünk fel és arab csónakázáson is részt vehetünk. Kattins ide a túrához.

Csónakázás Dubaiban babával, kisgyerekkel

Az egyik legjobban várt program az Abra hajókázás volt. Csupán egyetlen Dirhamért (ami kb. 100 Forint) átszelhetjük a Dubai Creek-et egy hagyományos arab vízi taxival! Bur Dubai és Deira között babával, kisgyerekkel is áthajózhatunk, és a csónakok akkor indulnak el, amikor megtelnek. Az út csupán pár perces, az élmény felejthetetlen. A babakocsit összecsukva vittem fel, Miát pedig magamra kötöttem a hordozóban.

De honnan szereztem Dirhamot??

Mivel alapvetően úgy készültem, hogy mindenhol kártyával fogunk fizetni, a Revolut kártyámat vittem magammal, és azzal fizettem a legtöbb helyen. Igen ám, de az Abra hajókázáshoz készpénzben kellett odaadni a csónakon az ott dolgozó srácnak az érméket.

Ezt úgy oldottam meg, hogy amikor a selyempiacon alkudoztunk éppen a sálakért, akkor a végén megkértem az árust, hogy adjon nekünk öt Dirhamot készpénzben. Mivel szerencsére rugalmas volt, ki tudtuk próbálni az Abra hajókázást.
Na de visszafelé is kellett jönni valahogy! Akkor pedig az lett a megoldás, hogy amikor beültünk egy helyi kis étkezdébe shawarmát enni, amit egyébként kártyával fizettem ki, megkértem a pénztárost, hogy öt Dirhamot készpénzben adjon nekem vissza. Így is lett! Ha valamit megtanultam az utazásaim során, akkor az az, hogy egy kis kreativitással mindent meg lehet oldani. Ez babával, kisgyerekkel való utazások során rendkívül hasznos tulajdonság.

Séta a másik oldalon és Shawarma kóstolás

A másik oldalon körülnéztünk, sétálgattunk, majd Mia nagyon megéhezett. Szeretek autentikus helyeket felkeresni, ez a luxusnál sokkal jobban vonz. Ezért, amikor megláttam egy helyi étkezdét, tudtam, hogy ide be szeretnék térni.

A családom már megszokhatta ezt tőlem, bár kicsit furcsán néztek rám. Én viszont bátran kirendeltem néhány shawarmát, ami itt sokkal olcsóbb volt, mint a turistás Dubai Mall-ban. Amikor anyukám és a testvéreim látták, milyen jóízűen falatozgatunk Miával, ők is rendeltek maguknak.

Nagyjából ennyi fért bele a Dubaiban töltött első teljes napunkba, és metróval utaztunk haza a szállásig. Miára nagyon büszke vagyok, aki végig csinálta velünk a napot!

Buszos városnézés Dubaiban babával, kisgyerekkel

Mivel nagyon kevés időnk volt Dubaiban, jó ötletnek tűnt egy félnapos, buszos városnézésre befizetni. Azt ígérte a leírás, hogy elvisznek minket megnézni a főbb látnivalókat. Utólag sajnos azt kell mondanom, rossz döntés volt. Legalábbis ezt a buszos városnézést senkinek sem ajánlom, babával, kisgyerekkel pláne! Jobban jártunk volna, ha kiválasztunk egyetlen helyszínt, mondjuk egy strandot, és ott töltődünk egy kis napfénnyel, beszélgetünk és élvezzük a családdal eltöltött közös időt.

És hogy miért nem ajánlom senkinek ezt a buszos városnézős programot? A Rayna Tours oldalán foglaltam le, és sejthettem volna, hogy ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az nem is lesz olyan szép. De mivel ott állt mellette a rengeteg pozitív értékelés, elhittem, hogy jó lesz.

Nézzük a részleteket!

Vasárnap kora reggel jött értünk egy minibusz, ami több helyről is felszedett utasokat. A minibusszal megérkeztünk egy nagy buszhoz, és oda át kellett szállni. Amikor megtelt a nagy busz, elindultunk, és egy idegenvezető mesélt angolul Dubairól, és arról, hogy mit látunk éppen. Eddig minden rendben volt, sőt, még az első megálló is elfogadható volt.

A piaci negyedhez vittek minket, és megálltunk egy nagy édességeket és szuveníreket árusító bolt előtt. Ide bementünk, és kaptunk kóstolókat, bemutattak néhány dolgot. Nyilván arra ment ki a játék, hogy vásároljunk. Ez azonban nem zavart engem, mert életem egyik legfinomabb datolyás, csokis, karamellás csokiját kóstoltatták meg velem. Mivel rendkívül kedvező volt az ára is, vettem az otthoniaknak egy nagy adaggal.

A buszos városnézés hátrányai: késő utasok és turista csapdák

Amit nem szeretek az ilyen buszos utakban, hogy hiába van megbeszélve egy időpont, amikorra vissza kell érni a buszhoz, mindig lesz néhány ember, aki késik, nem is keveset. Fotózgatnak, és nem érdekli őket, hogy mások idejét rabolják, akik addig a buszban várakoznak; ráadásul sokszor babával, kisgyerekkel. Mivel ez minden megállónál megismétlődött (a vezető megfenyegette őket, hogy a busz nélkülük is el fog indulni, de nem tartotta be az ígéretét), ezért a végén nem volt idő megnézni minden látnivalót.

Cserébe viszont turista csapdába csaltak minket. A „kedvencem” az volt, amikor az Islamic Art Centre nevű épületbe tereltek. Ha ti is erre jártok, tudjátok, hogy ez egy átverés! Először is, nem volt szabad fotózni. Másodszor, ez nem egy iszlám művészeti kiállítás, hanem egyetlen célja az volt, hogy ékszereket és szőnyegeket próbáljanak ránk sózni túlárazva. Azt mondták, ezek egyedi darabok, csak itt és csak most elérhetőek. Később Abu Dhabiban is láttuk sima szuvenírboltokban sokkal olcsóbban ezeket a bizsu cuccokat.

A buszos túra tehát nem nyerte el a tetszésünket. A leírás szerint Dubai főbb nevezetességeit tekintettük volna meg, helyette viszont főleg eladni próbáltak nekünk dolgokat. A Rayna Toursnál ne foglaljatok ilyen utat! Ráaadásul a sok késő miatt majdnem lekéstük a délutáni programunkat. Szerencsére viszont azt is a Rayna Toursnál foglaltuk, ezért tudtak egymással kommunikálni, hogy várjanak meg minket.

Spórolós tipp:

Bár a Rayna Tours nem jött be nekünk, de ha bármit szoktál online vásárolni, akkor mutatok valamit, melynek segítségével pénzt tudsz visszakapni a vásárlásaid után a saját bankszámládra. Hogy hogyan?
Regisztrálj a Tiplino-ra! Több, mint 450 webshopnál, ha vásárolsz, visszakapsz pénzt a számládra.
“Utazás” kategóriában néhány példa a Flixbus, Booking, Lufthansa, Rentalcars, Kiwi, Qatar, Bravofly.
Egyéb boltok közül amit én is használok a Myprotein, Sinsay, Bonprix, vagy népszerű még a Notino és az ecipo.hu is.
Ha a Tiplino oldaláról kattinasz ezekre a weboldalakra, akkor vásárlás után bizonyos %-ot visszakapsz. Teljesen ingyenes, vesztenivaló tehát nincsen! Próbáld ki te is és kattins ide.

Sivatagi szafari Dubaiban babával, kisgyerekkel

Dubai központjából csupán bő fél óra autózással a sivatagnál találjuk magunkat. Én mindenképp javaslom ezt a programot babával, kisgyerekkel is, mert igazán különleges élményt nyújt egy ilyen sivatagi túra. Ezt érdemes előre lefoglalni egy megbízható társaságnál. Mivel a Rayna Tours nálam eljátszotta az esélyeit, legközelebb a Get Your Guide oldalán foglalnám, például ezt itt.

Miára nem kellett fizetni, de fontos tudni, hogy neki nem volt külön gyerekülés az autóban. Ez egyébként a világon nagyon sok országra jellemző, hogy legyen az taxi, tuktuk vagy terepjáró, ha babával utazunk, az ölünkbe kell, hogy vegyük. Én úgy szoktam csinálni, hogy Miát magamra csatolom a hordozóban, és úgy kötöm be magamon a biztonsági övet. Azt is el kell mondanom, hogy ez a program nem babakocsi barát. Ide a hordozó javasolt, ha babával érkezünk.

Amint a sivatag széléhez értünk, már indult is a homokbuckákon való ralizás! A sofőr kérdezte, hogy rendben lesz-e a Mia, én meg legyintettem, hogy persze. Annyi mindenen túl vagyunk már vele… ennél sokkal nagyobb hullámvasútakon, legyen az mentő hívás, intenzív osztályon fekvés vagy másfél óráig tartó epilepsziás roham. Egy kis homokbuckákon való ugrálás összebújva meg sem fog nekünk kottyanni! És igazam lett. Az autóban ülő többi felnőtt miatt kellett végül óvatosabban vezetnie a sofőrnek. Mia pedig majdnem elaludt az ölemben a ringatózástól. Az egyik homokbucka tetején megálltunk fotózkodni. Eléggé fújt a szél, ami nem tetszett Miának, így vissza is ültem vele az autóba.

Beduin tábor, arab zene, sivatagi naplemente és grill vacsora babával, kisgyerekkel

Megérkeztünk a beduin táborba, ahol a sofőr megmutatta a helyünket. Leültem Miával, és élveztük a kellemes szellőt, arab zenét és a szabadságot. Itt elhullajtottam néhány örömkönnyet, hogy itt lehetek a Dravet-szindrómás kislányommal. Egy éve ilyenkor még ez nem lett volna lehetséges. Akkor ugyanis még olyan érzékeny volt a fényekre, hangokra és a melegre, hogy délutánonként nem lehetett vele friss levegőre menni, mert azonnal elhúzódó epilepsziás rohama lett.

A táborban ki lehetett próbálni a henna festést, vízi pipát és a tevegelést. Mi már egy évvel korábban Marokkóban tevegeltünk, most viszont kihagytuk ezt a programot, mert úgy éreztük, itt nem bántak olyan jól az állatokkal.

Közeledett a naplemente ideje, amit nagyon vártam. Kisétáltunk megnézni a sivatagi naplementét, amihez szerintem a világon semmi sem fogható. Mezítláb sétálni a sivatagi homokban, a kislányommal az ölemben, és nézni, ahogy az orrunk előtt lemegy a nap.. ezek az igazán emlékezetes pillanatok, amikért babával, kisgyerekkel is nagyon megéri utazni.

Naplemente után visszaültünk a helyünkre, és elkészült a grill vacsora. A túra tartalmazta a svédasztalos vacsorát és az alkoholmentes italokat is. Vacsora közben egy táncműsorral is szórakoztattak minket. Mia nagyon jól érezte magát az egész délután során, és a végén még a sötétben ő is szaladgált picit a homokban.

Ez egy igazán jól sikerült délután volt, amit tényleg csak ajánlani tudok, ha Dubaiba látogattok! Ezzel el is ment a második teljes napunk Dubaiban. Holnap pedig indulunk haza, de a gépünk csak este fog felszállni.

Gyors látogatás Abu Dhabiban babával, kisgyerekkel

Hétfő reggel kicsekkoltunk a szállásról, és a gettransfer.com oldalról előre lefoglalt transzfer segítségével eljutottunk Dubaiból Abu Dhabiba. Mivel nálunk volt az összes poggyász, és nem volt sok időnk körülnézni, egyből a számunkra legfontosabb látnivalóhoz érkeztünk meg. Ez nem volt más, mint a Zájed Sejk Mecset. A mecset ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Mi ezt online intéztük. A mecset babával, kisgyerekkel is látogatható, és teljesen babakocsi barát. Rengeteg kisgyerekes családdal találkoztunk itt.

Mivel ez egy rendkívül felkapott látnivaló, óriási tömeggel kell itt számolni. Viszont a babás családokat előre vették a biztonsági ellenőrzés és a belépés során, ami óriási pluszpont. Utána van egy útvonal, amin végig lehet menni, és itt tényleg eszméletlen sok ember volt, és lassan haladtunk. Szerencsére Mia türelmesen nézelődött a babakocsiban, én pedig gyönyörködtem a legszebb mecsetben, amit valaha láttam.

A Burj Khalifához hasonlóan a Zájed Sejk Mecset is egy bevásárlóközpontból nyílik. Így adta magát, hogy itt maradjunk ebédelni. Mia ebéd után örömmel rohangált.

Innen egyenesen a reptérre vitt az utunk Uberrel. Sajnos a becsekkolással voltak problémáink, ezért nem szerettünk volna kockáztatni, és jóval korábban kimentünk a reptérre, mint a gép indulása. Szerencsére minden rendben ment, és hazajutottunk Budapestre!

Hálás vagyok, hogy egy ilyen élménydús és kalandokkal teli hosszúhétvégét tölthettünk el az Egyesült Arab Emírségekben.

Gyerekprogramok Dubaiban

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, hogy Dubaiba utazzál babával, kisgyerekkel, akkor összegyűjtöttem még néhány klasszikus gyerekprogramot, ami a család számára sok örömet okozhat Dubaiban:

• Az IMG World of Adventure Dubai legnagyobb beltéri tematikus parkja, ahol dínókkal és szuperhősökkel is találkozhatunk.
  • Az Atlantis Vízi park a világ legnagyobb aquaparkja, ahol több, mint 105 vízi csúszdát lehet kipróbálni, és delfineket is simogathatunk. A legkisebbeket külön zóna várja árnyékos területekkel és játékokkal. Közelítsük meg a parkot a Palm Monotrail-lel.
  • A Legoland és Legoland Aquapark egy Lego tematikájú szórakoztató park, ami egész napos programot és kellemes időtöltést kínál a család minden tagja számára, interaktív játékokkal és attrakciókkal.
  • A Green Planet Dubai beltéri esőerdője, ahol 3000 állat- és növényfajjal ismerkedhetünk meg.

Strandolási lehetőségek Dubaiban babával, kisgyerekkel

Dubai hosszú, fehér homokos partszakasszal rendelkezik, és számos kiépített családbarát strand várja a látogatókat. A víz minden évszakban kellemes hőmérsékletű, így mindig lehet benne fürdeni. Mi ezt Miával nem tudtuk kiélvezni, mivel ő hőre és napra érzékeny, és amikor csak lehet, kerüljük ezeket az ingereket. De utánaolvasva megtudtam, hogy az egyik legnépszerűbb gyerekbarát strand a jól felszerelt Jumeirach Beach Residence (JBR Beach), ahol játszótér is található.

További ajánlott strandok: Marina beach, La Mer, Al Mamzar Beach Park.

Mennyibe kerül egy utazás Dubaiba babával, kisgyerekkel?

Dubai nem tartozik az olcsóbb úti célok közé, de nagy előnye a tengerentúli utakkal szemben, hogy kisebb távot megtéve (és olcsóbban) juthatunk el a télből a nyárba. Hiszen itt januárban is lehet napozni, strandolni!

Nézzük, mi mennyibe került:

• Repjegy: 50 ezer Forint
  • Transfer Abu Dhabi reptérről a Dubai szállásig: 15 USD/fő
  • Szállás: 2 hálószobás hotel apartman reggelivel, 3 éjszaka összesen 53 ezer HUF per fő (4 felnőttnek), volt kiságy, Miának ingyenes.
  • Airalo e-SIM kártya: 1GB 8 USD, de mivel kóddal regisztráltam, kaptam 3 USD kedvezményt, így 5 USD-t fizettem. Használd te is a JUDY9922 kódot első alkalommal, és te is kapsz 3 USD kedvezményt.
  • Uber a szállástól a Burj Khalifáig: 6 ezer HUF, amit 4 felé osztottunk.
  • Burj Khalifa belépőjegy: kb. 17 ezer HUF
  • Ebéd a Dubai Mall-ban, egy indiai fogás teával: 5600 HUF
  • Piacolás: ingyenes, mindenki annyit költ amennyit vásárol
  • Abra hajókázás: 1 Dirham
  • Shawarma egy helyi étkezdében: 600 HUF, Nescafé 300 HUF
  • Metrózás a piactól a szállásig: fejenként 1000 HUF
  • 1 liter teve tej a boltban: 16,25 Dirham
  • Rayna Tours félnapos buszos városnézés és délutáni sivatagi szafari vacsorával: 64 USD per fő, Miának ingyenes
  • Transzfer a Dubai szállsról Abu Dhabiba a mecsethez: 75 USD
  • Mecset belépő: ingyenes

Dubaiban folyamatos fejlesztések és építkezések folynak. A babakocsi barát útvonalak, bababarát éttermek, családias szállodák és a sok gyermekprogram is egyre több kisgyerekes családot vonz ide. Azt vettük észre, hogy a gyerekekkel nagyon kedvesen bánnak.

Összességében csak ajánlani tudom, hogy kerekedjen fel a család és töltsön el Dubaiban egy kellemes nyaralást közösen. Garantáltan megtalálja Dubaiban mindenki, amit keres, babával, kisgyerekkel is!