Barion Pixel
Keresés

Utazás babával, gyerekkel: mit pakoljak? Teljes lista

Egy közös családi nyaralás fantasztikusan telhet, de vajon mi ennek a titka? Több, mint 40 országba eljutottam a három gyerekemmel, és megtanultam, hogy az első lépés maga a családi utazásra való felkészülés. A gyerekkel utazás egyik fontos alappillére egy jó lista. Melyek azok a kellékek, amelyek hasznosak, és miket pakolunk be teljesen feleslegesen?

Életünk első gyerekkel utazásán három hónapos iker babákkal telepakoltuk az autót. Azóta tudom, hogy nem kell minél több holmit a bőröndbe pakolni a nyaralásra. Okosan kell csomagolni, a gyerekkel utazós lista fokozatosan lerövidült. Jártunk a Maldív-szigeteken, Marokkóban, Izlandon, Dubaiban, Montenegróban, Ausztriában és sok más helyen, Mexikóba pedig három 3 év alatti gyerekkel utaztunk három hétre. Évről évre egyre kevesebb csomagot pakoltam, és Argentínába és Kanadába már bőrönd nélkül utaztunk három gyerekkel négy hétre. Kizárólag kézipoggyász méretű hátizsákokat vittünk.

Most végigmegyek a babával utazós kellékek listáján, és elárulom a tippeket és trükköket, hogy mire van valóban szükségünk, és mely utazós termékek váltak be nekünk leginkább. Szeretnék ezzel segíteni neked abban, hogy a családi nyaralás a lehető legsikeresebben alakuljon; hogy mindent magaddal vigyél, ami kell, és ne hagyj otthon semmi fontosat, amire szüksége lett volna a családnak.

Nyaralás babával: a lista legfontosabb kelléke a babahordozó

A babával nyaraláshoz készített utazós lista elején a babahordozó áll. Külön cikket is szenteltem a hordozás előnyeiről, ha babával utazunk. Hordozva mindenhová eljutunk babával is, legyen az hegyi túra, városnézés vagy lépcsőzés. Volt idő, amikor három pici gyerekkel utaztunk egyszerre (mindegyik négy év alatti volt!), és olyankor három babahordozót is vittünk magunkkal (kb. 4 éves korig). A praktikus pakolás nem ott kezdődik, hogy ezt lespóroljuk. A legkisebb baba a hátamon nézelődött, kirándult, a két fiam pedig saját lábon közlekedett. Mindig kéznél voltak a csatos onbuk, ha elfáradtak.

a babahordozó fontos ha babával utazunk

A babahordozó márkája, amivel 40 országot fedeztem fel öt kontinensen a gyerekeimmel: Möbius. A legkisebb gyerek csatos hordozóban volt két hónapos kortól 4 éves korig, a csatos onbu pedig kifejezetten nagyobb gyerekek számára lett kialakítva, akik már tudnak egyedül is kirándulni, de néha elfáradnak. Mostmár remélem te is érted, hogy a hordozó miért foglal el előkelő helyezést a gyerekkel utazás listáján.

Helytakarékos bőröndbe pakolás: lehetséges, ha gyerekkel utazunk?

Amikor babával utazunk, hajlamosak vagyunk bepakolni a fél házat a táskába. Azután, hogy több, mint 40 országba utazunk a gyerekekkel, azt vallom, hogy „a könnyű poggyász felszabadít”. A poggyász bepakolása nem kell, hogy szenvedés legyen. Rengeteg bőrönd pakolási tippet gyűjtöttem össze itt amelyek segítségével akár az ingyenes repülős méretbe is beférsz, akár egy-két hetes nyaralásra is a babával, gyerekkel. Bőrönd nélkül fogsz tudni utazni, amivel még pénzt is spórolhatsz, hiszen manapság a repülőn egy feladott bőrönd ugyanannyiba kerülhet, mint maga a repjegy.

A legjobb utazós babakocsi babával utazáshoz

Repülős utakra sokáig nem vittünk babakocsit, ha babával utaztunk (pl. Mexikó, Grúzia, Málta, a Maldív-szigetek). Amikor autóval utazunk, (Montenegró, Svédország, Balkán körút stb.), akkor az elején a két hónapos kisbabám autósülése egyben a babakocsi ülése is volt, így adta magát, hogy a vázat betegyük a csomagtartóba. Néha jól jött a babakocsi (például strandon altatáskor), de több időt töltött a babahordozóban. Később, amikor a kislányom nehezebb lett, szükségem lett egy utazós babakocsira, és elkezdtem a legjobb esernyőre csukható babakocsi után kutatni. Marokkóba, Luxemburgba, a Bledi-tóhoz, Kairóba, Örményországba, Ausztriába és sok más helyre jött velünk utazós babakocsi. Mostmár a gyerekkel utazás lista fontos részét képezi az utazós babakocsi is.

Melyik utazós babakocsi került fel a gyerekkel utazós listámra?

Több fajta utazós babakocsit is teszteltem:

• Babyzen Yoyo: olyan picire összecsukható, hogy a repülő fedélzetére is felvihettük.
• Mountain Buggy Nano: kabin méretűre összecsukható.
Bebetto 42 3:1 ikerbabakocsi : bár nem kifejezetten utazós babakocsi, újszülött kortól használtuk az ikrekkel, a babakocsis időszak végéig. Könnyen tolható, mindenhová befér, és mivel három funkciós, autósülésnek is megfelelt. Később sportrészre váltottunk. Nagyon szerettük!
• Mivel az ikerbabakocsi nagyon tetszett, amikor egy babánk született, megkerestük az egybabás verzióját a Bebettónak.
Leclerc Influencer: egy kézzel összecsukható babakocsi 22 kg-ig, nekünk ez lett a befutó!

Ha egy könnyű babakocsit keresel a babával utazáshoz, ami egy kézzel összecsukható és 22 kg-ig használható, akkor a Leclerc Influencer babakocsit javaslom. Ez a hat hónapos kortól öt éves korig használható babakocsi csupán 6,6 kg-os. Már 14 országba eljött velünk, és bírja a strapát. Nagyméretű napvédő kupolája 50 faktoros fényvédelemmel van ellátva. Ráadásul egy cippzár segítségével nagyítható, ami nyáron különösen jól tud jönni. Öt pontos csat teszi biztonságossá a gyerek számára az ülést. A háttámla három fokozatba dönthető, és a kislányom ebben az utazós babakocsiban különösen jókat aludt. Nem mellesleg dizájnos is, és még nem láttam olyan babakocsit, ami egy kézzel lenne összecsukható, miközben a másik kezedben akár a babát is foghatod.

utazás babával kisgyerekkel nyaralás babakocsi

Autósüléseink:

Mivel gyakran kapom meg a kérdést, hogy milyen autósülésünk van, megosztom itt:

Maxi Cosi Assisfix 360: onnantól, hogy tudtak ülni a gyerekek, 105 cm magasságig ajánlott.
Britax Römer Advansafix IV: miután kinőtték a fenti ülést, erre váltottunk, és ezt egészen 36 kg-ig lehet használni.

A gyerekkel nyaralós lista része legyen-e az utazóágy?

Az iker babáknak kb. két éves korig vittünk utazóágyat autós utakon. A harmadik baba születése után már csak neki vittük az utazóágyat. A repülős utazásokra általában nem vittük a gyerekeknek, hanem megoldottuk másképp. Ez egy kényelmi funkció, ami szuper, ha van, de nélküle is meg lehet oldani a baba alvását.

A legjobb utazóágy gyerekkel nyaraláshoz

Amióta a kislányom, aki Dravet-szindrómában szenved, nagyobb lett, nem marad meg az ágyában az utazások alatt. Ezért felkerült a gyerekkel nyaralás listámra az utazóágy,  mert abból nem mászik ki. A kedvencem nem más, mint a: Phil&Teds. Ez az egyetlen olyan utazóágy, amit repülőre is fel tudtam vinni ingyen, mint egy kézipoggyászt. Amióta rátaláltam erre az utazóágyra, azóta a gyerekkel utazós pakolós listám egyértelmű részévé vált. Én használtan vettem, és nagyon megérte. Ha nem repülős nyaralásra utazunk a babával, akkor bármilyen utazóágy megfelelő lehet, például ez.

legjobb utazóágy

Hogy lehet megoldani a baba alvását akkor, ha nem viszünk magunkkal utazóágyat, és a szálláson sincs? Erre több megoldás is létezik, egy külön cikkben szedtem őket össze.

A babával utazós lista alapkelléke: szoptatós kendő

Ha szoptatod a babádat, máris felírhatod a babával nyaralós listádra a szoptatós kendőt. Nem kell messzire utazni, piknikezéshez, túrázáshoz vagy kiránduláshoz szerintem a pakolós lista alapkelléke ez egy anyukának.

Nekem volt szerencsém a babával utazásaim során kettő szoptatós kendő típust is kipróbálni, és mindkettőt szívből tudom ajánlani:

A Monello Moms szoptatós poncsó velem volt Montenegróban, Dubrovnikban és belföldön is számos helyen. A két hónapos babámat tengerparton, étteremben, padon, strandon, kilátó tetején, tehát bárhol gond nélkül meg tudtam etetni diszkréten.

Mexikóba és azóta mindenhová a Lindamo szoptatós kendő utazott velünk. A repülőn szinte le sem vettem, és szintúgy mindenhol gond nélkül megetettem az akkor már 10 hónapos babámat. A leghangulatosabb alkalom a nyaralások alatt, ahol használtam, a Chichen Itza árnyékában volt.

Mennyi ruha kell egy babának az utazáshoz?

Ha nyári utazásról van szó a babával, a jó hír, hogy nagyon kevés helyet foglalnak a ruhák. Mivel útközben lehet mosni, kevesebb ruha kell a babának, mint ahány napra megyünk (főleg, ha hosszabb az utazás). A három hetes nyaralásra egy hétnyi ruhát pakoltam a gyerekeknek a bőröndbe/hátizsákba. Ha összesen három napra megyünk, akkor bepakolok három napnyi ruhát (de nem többet!!) és kézzel tudok mosni, ha kell.

Utazás babával – ennyi ruhát pakoltam be:

Összeírtam, miből mennyit pakoltam a bőröndbe a gyerekeknek a három hetes mexikói utazásra:

• Hosszúnadrág: 2-3 darab, ebből egy a gyerekeken volt az utazás alatt. A másik pár ott volt velünk egy pelusbaleset esetére.
• Meleg pulcsi: ugyanez.
• Body: 2-2 db rövid- és hosszúujjú.
• Pizsama: 1-2 darab (rugdalózót pakoltam be ebből a célból).
• Rövidnadrág: 7-7 db-ot vittem a fiúknak, útközben lehet mosni.
• Póló: dettó.
• Ing: a „csini” napokra pakoltam 2-2 darabot.
• Vékony pulcsi: 2-2 db.
• Zokni: 2 db.
• Harisnya: 2 db, ebből egy rajtuk volt az utazás alatt.
• Törülköző: bár mindenhol szoktak biztosítani, bepakoltam a bőröndbe pár Decathlonosat, ami alig foglal helyet.

Mentsd el magadnak ezt a listát, vagy szerezd be a Komplex Családi Pakolós Listát, és minden kéznél lesz egyből, semmi fontosat nem fogsz otthon felejteni.

mennyi ruhát kell pakolni a babának utazáskor

Praktikus bőrönd pakolási tipp: bőrönd rendszerező

A bőrönd rendszerező a praktikus pakolás egyik kulcsa. A bőrönd bepakolása sokkal átláthatóbbá válik, főleg, ha babával, gyerekkel utazunk – pláne hárommal. A családtagoknak különböző színű bőrönd rendszerezőkbe pakolom a ruháikat, így hamar megtalálom, amit keresek, és a ruhák sem gyűrődnek. A bőrönd rendszerező olyan mint egy kis táska, és ki lehet emelni a bőröndből a szállás szekrényébe. 21 nap alatt nyolc helyen szálltunk meg a három gyerekkel Mexikóban, és nem keveredtek össze a ruhák, a ki-be pakolás pedig gyorsan ment. Természetes módon a gyerekkel utazós listámnak ez is egy alappillére.

bőrönd rendszerezők praktikus pakolás ha gyerekkel utazunk

Babával utazós pakolós trükk: pelenkázás

A pelenkázást meg kell oldani, ha pelenkás gyerekkel utazunk. Repülős utakra azonban nem lenne túl praktikus annyi pelenkát pakolni, amennyire az egész utazás alatt szükség lesz. Amikor Mexikóba utaztunk, egyszerre mind a három gyerek pelenkás volt. A három hetes utazásra mégsem vittem el 21 napnyi pelenkát. A világ szinte minden táján lehet kapni pelenkát. Elég volt az első pár napra bepakolni pelenkát a három gyereknek. Lehet, hogy helyben nem a kedvenc márkánkat fogjuk megkapni, de ennyi rugalmasság kell.

Tipp: a pelenkák felét olyan helyre pakoltam, hogy az utazás alatt mindig kéznél legyen. Mexikóban sima ügy volt a pelenkavásárlás. Mindig csak egy-egy csomagot vettünk, így sosem foglalt sok helyet. DM-ben kapható eldobható pelenkázó alátét, abból is pakoltam két darabot az utazásra. Popsikrémből is jött egy kisméretű tubus.

Popsitörlőből is összesen egy csomagot vittem az utazásra. Trükk: az „Így férj be a kézipoggyászba” című kiadványomban mesélek további trükköket is.

Nyaralás babával: strandolós lista

Ha tengerparti nyaralásra utazunk a babával, akkor is igyekszem a minimalista és praktikus pakolásra. A gyerekek számára UV-szűrős felsőt, rövidnadrágot és sapkát pakolok be. A Slipstop termékek nagyon beváltak. A csúszásgátló strandcipő is a gyerekkel utazós lista fontos részét képezi. Ha forró a homok, ha kavicsos a part, ha csúszik a medence széle, a strandcipő megvéd. A baba otthon is tudja hordani, és könnyebben tud állni tanulni, mert nem csúszik a talpa. Mosható pelenkát és egy poncsót szoktam még pakolni a gyerekeknek a strandra.

Mexikó tengerpart gyerekkel - fontos az UV-védelem
A Monello Moms élménygyűjtő piknikpléd a praktikus bőröndbe pakolós lista része: kevés helyet foglal, és nagyra ki lehet teríteni. Öten is kényelmesen elférünk rajta. A sarkaiban kialakított résbe követ lehet tenni, így nem fújja el a szél.
Babával strandolás lista: Monello piknikpléd

A babával, kisgyerekkel strandolás minden fontos aspektusát körbejártam és összefoglaltam 35 oldalban a Strandolás Babával, Kisgyerekkel PRO című ebookban. Jár hozzá egy ingyenes strandolós pakolós lista, egy gyermekorvos által javasolt nyári útipatika, részletes fejezet a fényvédelemről a babának, konkrét ételtippek, konkrét bababarát strandtippek és sok más.

Babával utazós lista: mennyi játékot pakoljunk?

A gyors és egyszerű válaszom: az egész világ egy játszótér. A babának semmi szüksége nincs az egész játékszoba bepakolására. Egy kedvenc játékot, autót és egy kedvenc plüsst hozhatnak, amivel alszanak. A baba kap egy rágókát és egy játéknak való cumit (nem cumizott, csak játszott vele). Kisméretű mesekönyv, és papír és ceruza jól jöhet, ha már tudnak rajzolni a gyerekek. A fiúk két éves koruk óta hosszú utazások alatt nézhetnek mesét tableten, így a tablet is a pakolós lista részét képezi.

Tipp: legyen nálunk fertőtlenítő kendő. Egy műanyag flakon, egy magazin vagy a kavicsok izgalmasak lesznek, és nem árt őket letörölgetni, mielőtt a szájukba veszik a picik.

Trükk: pár héttel a babával utazás előtt tedd el a játékot, amit be szeretnél pakolni. Lelkesebben fog játszani vele a baba, amikor újra előveszed az utazás alatt.

Nyaralás lista: gyógyszerek és tisztálkodás

A babával nyaralás lista nélkülözhetetlen része a tiszálkodási szerek és néhány alap gyógyszer bepakolása. Minimalizmusra törekszem, és mindenből a legkisebb méretet választom: • Kisméretű gyerekfürdető • Baba fogkefe és fogkrém • WC papír • Papír zsebkendő • Körömvágó • Fésű • Néhány textilpelenka: bármikor jól jöhet, ha fel kell törölni valamit.

Útipatika és napvédelem:

• D-vitamin
• Ragtapasz, kötszer
• Betadine, sebfertőtlenítésre
• Lázcsillapító
• Lázmérő
• Csipesz, tüske eltávolítására
• Szúnyogriasztó
• 50 faktoros naptej (részletes fényvédelem kisokos és konkrét ajánlások a babával strandolásról szóló ekönyvben találhatók).
• Napozás utáni krém, ami a sima testápolót, kézkrémet és arckrémet is helyettesíti
• Allergia ellenes csepp
• Szemcsepp
• Sodioral por kiszáradás ellen (hasmenés esetén)
• Széntabletta gyerekeknek (2 éves kortól Smecta)
• Probiotikum
• Rendszeresen szedett gyógyszerek. Ezeket a fedélzetre is fel szokták engedni. Legyen belőle elegendő mennyiség az egész útra. Vigyük magunkkal angol nyelven az orvos által felírt gyógyszert, hogy szükség esetén be tudják azonosítani, hogy ez melyik helyi gyógyszernek felel meg (más néven szokott előfordulni más országokban, de a hatóanyag ugyanaz)

Készítettem egy teljes, komplex Utazóanya családi pakolós listát, hogy semmiképp se hagyj otthon semmi fontosat. A család minden tagja számára találsz benne listát, részletes útipatikát és indulás előtti teendőket. Ezt a listát itt találod.

Gyerekkel utazós lista: további praktikus termékek

• A bébimonitor jól jöhet az utazások alatt. Egy alternatívája az, hogy letöltünk egy applikációt a mobiltelefonra, melynek segítségével halljuk, ha sír a baba a másik szobában.
• A konnektorba dugható éjszakai fény nem foglal sok helyet, így ezt gyakran bepakoltam az utazásokra a gyerekekkel.
• Hosszabb repülőutakhoz, babával kirándulásokhoz, hordozáshoz praktikus beszerezni egy nagyméretű övtáskát. Nem csak az anyukának, de a babának is belefér sok minden. A Pikkpakk prémium övtáska és a Kojala Mindent Bele édesanyáknak tervezett övtáska is tökéletes választás.

Mexikóban nagy övtáskával három babával utazás közben

Pakolás a babának: mi legyen mindig kéznél?

Összeszedtem, hogy az, amit mindig bepakolok a babának, és mindig kéznél van utazás alatt:

• Cumi és pótcumik, amíg az ikrek cumiztak.
• Kedvenc plüss, rágóka vagy játék (minél kisebb méretű).
• Útravaló nasi: szendvicsek, pogácsa, kukoricapehely, alma felkockázva, mazsola…
• Tablet
• Víz! Fontos a folyamatos hidratálás. Sokáig a cseppmentes Twistshake jött velünk. Most a Piknikshop Dopper termosza a nagy kedvencem, amelyből a kislányommal ketten is iszunk, ugyanis van egy levehető pohara. A gyönyörű minett.hu termosz is szuper választás.
• Fertőtlenítő kendő: bárhol járunk a babával (étterem, repülő stb.), mindent ezzel törlünk le.
• Kézfertőtlenítő spray
• Ikeás műanyag kanál, villa és tányér: 1-2 db. Ez akkor is hasznos, ha útközben szükség van rá, vagy ha a szállásra bevisszük az ételt.
• Előke

Bőrönd pakolási tipp gyerekkel: mi az, ami felesleges?

Az évek során megtapasztaltam, hogy mi az, amit teljesen feleslegesen pakoltam be a bőröndbe a babának utazáskor. Szerintem ezek nélkül a termékek nélkül is mindent meg lehet oldani:

• Bébiétel melegítő
• Sterilizáló készülék
• Babakád
• Fehér zaj gép
• Mellszívó készülék (csak ha otthon is nélkülözhetetlen)
• Felfújható medence (főleg repülős úton)
• Homokozó szett
• Strandsátor (repülős úton)
• Etetőszék
• Szoptatós párna

Szeretnék neked segíteni, hogy könnyed és vidám legyen a babával utazás előtti pakolás. Írtam egy kiadványt, amelybe rengeteg praktikus tippet sűrítettem bele arról, hogyan tudod minimalizálni a magaddal vitt mennyiséget. Megmutatom benne, hogyan férsz el az ingyenes méretű Wizz Air és Ryanair kézipoggyászba akkor is, ha babával, kisgyerekkel utazol.

Mellé ajánlom a Komplex Családi Pakolós listát, amelyben minden családtagra különszedve találsz egy listát, hogy gondolkodnod se kelljen azon, vajon mit fogsz otthon hagyni. Egy külön útipatika és egy „utazás előtti teendők” listája is benne van, hogy ne felejtsd el például meglocsolni a virágokat vagy lekapcsolni mindent indulás előtt. Ezzel a két kiadvánnyal rengeteg stressztől óvod meg magad, időt és még pénzt is spórolhatsz.

További kalandos utazásokat és közös élménygyűjtést kívánok neked és a családodnak.
Shopping Cart
Processed with VSCO with a6 preset
UTAZÓANYA NYÁRI AKCIÓ

21% kedvezmény mindenre!

Használd az ajandek21 kuponkódot, és 21% kedvezményt kapsz a végösszegből 08.21-ig.