Barion Pixel
Keresés

Rimini és San Marino babával, kisgyerekkel

Rimini és San Marino tökéletes úti cél lehet főszezonon kívül is babával, kisgyerekkel. Nincs tömeg, kellemes az időjárás, és még az árak is alacsonyabbak ilyenkor. Mindezt én magam is megtapasztaltam, amikor 2022 októberében eltöltöttünk egy hosszú hétvégét Fellini szülővárosában. Az akkor két és fél éves kislányom, Mia és a családom, anyukám és testvéreim is velünk tartottak. Legyen az barangolás több ezer éves épületek között, olasz gasztronómiai élvezetek vagy egy kiruccanás San Marino kincseit felfedezni, Rimini rengeteg izgalmat rejt a tengerpartján túl, babával és kisgyerekkel is.

Rimini tökéletes úti cél babával, kisgyerekkel

Ha kíváncsi vagy mindenre Riminiről és San Marinóról, a szállástól kezdve a programlehetőségeken át a megkóstolt ételekre, az árakra valamint babával, kisgyerekkel utazós tippekre, akkor ez a cikk neked szól.

Tarts velem, és mindent részletesen elmesélek!

Közös élmények gyűjtése kisgyerekkel

Amióta anyává váltam és három kisgyerekem született, még jobban átértékeltem, hogy mi a fontos az életben. Tárgyak helyett élményeket gyűjtünk, és születésnapokra, karácsonyra is igyekszünk közös kalandokba fektetni.

Tavaly karácsonyra a férjemtől például repjegyeket kaptam Izlandra, ahol egy hetet töltöttünk a három kisgyerekkel. Erről itt meséltem bővebben.

Most pedig anyukámat a születésnapja alkalmából a testvéreimmel elvittük Riminibe, hogy együtt töltsünk vele egy hosszúhétvégét. Nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára, hogy a testvéreimmel és anyukámmal közösen utaztunk volna külföldre! Nagyon örült neki, és szuperül érezte magát ebben a pár napban anyukám, és ez a legfontosabb.

Igyekszem a hétköznapokban spórolósan élni, és a félretett pénzemet mindig utazásra költöm. Kiváló trükk szerintem a Tiplino oldalán keresztül vásárolni, ahonnan visszakapsz pénzt a vásárlásaid után (olyan ismert cégek után is, mint a Sinsay, Notino, Shein About You vagy pl. Bravofly, Flixbus és számos másik utazós oldal után).
A másik, hogy amikor csak tehetem, Home Exchange keretei között keresek szállást, amivel sok pénzt meg lehet spórolni.
Külföldön a Revolut kártyámat használom, amivel sokszor ingyen fel tudok venni pénzt, és a legjobb árfolyamot is így tudom megkapni.

Repülés Riminibe kisgyerekkel

Riminibe másfél óra alatt eljutottunk a Ryanair fapados járatával, ezért kifejezetten barátságos úti célnak tartom babával és kisgyerekkel. Mivel pénteken kora reggel indult a gép, és vasárnap késő este indult vissza, három teljes napot tölthettünk itt úgy, hogy csak két éjszakáért kellett szállást fizetni. A repjegy oda-vissza nagyjából 24 ezer Forintba került, ami barátságosnak mondható. Ebben feladott poggyász nem szerepelt, de én már hozzászoktam, hogy minimalista módon pakolok, és amikor csak tehetem, hátizsákkal utazom. Három napra ez egyáltalán nem okozott gondot.

Ha kíváncsi vagy, pontosan hogyan tudok ilyen kevés cuccal utazni babával, kisgyerekkel is, akkor ebben a cikkben írtam róla részletesen. Egy pakolási listát is le tudsz onnan tölteni ingyenesen. Amit kifejezetten ajánlok, az egy bőröndrendszerező beszerzése. Kattints ide, ha érdekel, én melyiket használom.

Fapados, hátizsákos utazás babával, kisgyerekkel

A Ryanair előnye, ha babával vagy kisgyerekkel utazunk, hogy két babaeszközt enged ingyen a fedélzetre. Én ezt kihasználva vittem Miának egy picire összecsukható babakocsit és egy apróra összehajtható utazóágyat is. A Ryanair rendszere automatikusan egymás mellé ültetett minket Miával, aminek nagyon örültem.

Rimini és San Marino repterére érkezve a kilences busszal 1,50 Euróért 20 perc alatt a város szívében találtuk magunkat.

Megérkeztünk Olaszországba, ami a kislányom, Mia 21. látogatott országa volt két és fél évesen. Amióta pedig Dravet-szindrómával diagnosztizálták, és azt javasolták, hogy négy éves koráig ne utazzunk vele, ez a 18. országa. Ha szeretnél többet tudni a súlyos epilepsziával és fejlődésbeli lemaradásokkal járó betegségéről, és hogy hogyan volt bátorságunk újra és újra útra kelni vele, írtam erről egy digitális kiadványt. Ennek megvásárlásával támogatod a fejlesztéseit és további közös kalandjainkat is.

Fedezzük fel Rimini óvárosát!

Rimini óvárosát Kr.e. 268-ban alapították. A buszról az Arco d’Augusto ívnél szálltunk le, amit Augustus császár építtetett isz.e. 27-ben. Ez az egyik legrégebbi római korból megmaradt ív, és régen a városfal kapujaként is szolgált.

Arco d’Augusto, Rimini

Innen átsétáltunk Rimini főterére és központjába, a Piazza Tre Martirire. Régen itt helyezkedett el a Foro Romano, a római idők piaca. Julius Ceasar is itt mondott beszédet, miután átlépte a Rubicont. A téren van a Torre dell’Orologio torony, ami 1547-ben épült. 1945-ig a teret Piazza Giulio Cesare-nak hívták, azonban akkor átnevezték arról a három férfiról, akit ezen a téren kivégeztek 1944. augusztus 16-án. Ez a tér kisgyerekek számára egy kánaán, hiszen kedvükre szaladgálhatnak, miközben mi átérezzük a tér történelmi fontosságát.

Piazza Tre Martiri, Rimini

A közelben megláttuk a La Dolce Vita nevű kávézót. Itt megünnepeltük a közelgő közös kalandjainkat egy latte macchiato és egy croissant társaságában. Mia itt talált egy lépcsőt, ahol örömmel gyakorolta a nemrég szerzett képességeit, és fel-alá mászkált rajta.

Tovább sétálva megláttuk Rimini legfontosabb, de befejezetlen templomát, a Tempio Malatestianot.

Tempio Malatestiano, Rimini

Tettünk egy kitérőt a Hadrianus császár által építtetett római amfiteátrumhoz, ami régen gladiátori játékoknak adott otthont. Az akár 12 ezer férőhelyes amfiteátrum a régióban az egyik legimpozánsabb. Amikor ott voltunk, nem volt látogatható, így csak kívülről csodáltuk meg. De lehet foglalni vezetett túrákat, és akkor belülről is meg lehet csodálni.

Római amfiteátrum, Rimini

Irány tovább a több, mint kétezer éves, öt félkörívet rejtő, fehér isztriai kőből készült hídhoz, a Ponte di Tiberiohoz. Átkelve rajta gyönyörködtünk a kilátásban. Mia hol sétálgatott, hol pedig babakocsiból nézelődött.

Ponte di Tiberio, Rimini

Amikor babával, kisgyerekkel utazom, gyakran van nálam hordozó is meg babakocsi is, és váltogatom, épp amelyikre igény van. Nekem a Möbius csatos hordozó lett a kedvencem. Mivel évek óta nagykövetük vagyok, van egy kuponkódom is náluk: utazoanya10, amit ha használsz, 10% kedvezményt kapsz minden 10ezer Forint feletti vásárlásra.

Mindig van nálam csatos hordozó, amikor babával utazom

A híd másik oldalán megláttunk egy szimpatikus éttermet, ahol 10 Euróért kaptunk egy ebéd menüt. A menü ragú tésztát és tejes kávét tartalmazott.

Miának nagyon ízlett az olasz gasztró

Miután jól laktunk, és Mia is kirohangálta magát, kicsit még körbenéztünk itt a régi halászfalu negyedben, ahol Fellini is született. A 11. században még szegények negyedének számító utcák mára Rimini leghangulatosabbjai közé tartoznak. Nekem is a kedvencem lett a Marecchia folyó és a kikötő között, a Ponte di Tiberio híd mellett elhelyezkedő Borgo San Giuliano romantikus, keskeny, macskaköves utcája. Érdemes barangolni a Fellini filmjeinek hangulatát idéző, virágokkal, falfestményekkel díszített színes házak között, babával, kisgyerekkel is.

Rimini leghangulatosabb utcája, a Borgo San Giuliano

A folyón visszafelé már egy másik hídon keltünk át, és a kikötő mellett is elsétáltunk.

Rimini kikötője

Megtaláltuk a szállásunkat, ami egy két hálószobás, három erkélyes apartman volt. Itt kényelmesen elfértünk, öt felnőtt és a kis Mia. Babával, kisgyerekkel csak ajánlani tudom a szállást! Az apartman neve Residence del Sole, és a Booking.com-on foglaltam le fél évvel az út előtt. Az ára összesen 102 Euró volt per éjszaka.

Miának is tetszett a szállásunk Riminiben

Mivel közel helyezkedett el a tengerparthoz, adta magát a lehetőség, hogy kisétáljunk a partra. Mégsem fogunk Riminibe utazni tengerpart nélkül! Rimini tengerparti szakasza 15 kilométeren terül el, és 1843 óta Olaszország egyik fő üdülőhelyének számít. 500 bár és megannyi szórakozási lehetőség várja minden korosztályt. Természetesen babával, kisgyerekkel is mindig jó ötlet a tengerpart, ami Miának is nagyon tetszett. Októberben már csak a legbátrabbak fürdenek a tengerben. Én fázós típus vagyok, de két testvérem vállalta a kihívást, és megmártóztak. Persze lehet, hogy csak a fotó kedvéért.

Rimini tengerpartja mindig jó ötlet babával, kisgyerekkel

Én már kezdtem fáradni, hiszen aznap korán keltünk, Magyarországról Riminibe utaztunk, ahol hátizsákostul besétáltuk a fél várost. Mia viszont szárnyalt és majd kicsattant a sok energiától.

Még hátra volt egy nagybevásárlás a szupermarketben, és útközben egy olasz fagyi is lecsúszott. Miután megvolt a vacsorának és reggelinek való, hazamentünk a szállásra és vacsoráztunk. Miát elkészítettem alváshoz, lefektettem az otthonról hozott kiságyába, és még egy picit beszélgettem a családtagjaimmal egy pohár prosecco mellett, mielőtt mindenki elment aludni. Ezt a napot 25 ezer lépéssel zártam, úgyhogy volt mit kipihenni.

Ebben az otthonról hozott összecsukható ágyban aludt Mia Riminiben

Második nap – San Marino babával, kisgyerekkel

Egy át nem aludt éjszaka után korán indult a napom Miával. Ez is része a babával, kisgyerekkel való utazásnak. Ha otthon nem alszanak jól, utazás közben sem fognak, de sosem maradnék emiatt otthon. Sokkal boldogabban viselem el a hajnali öt órás kelést, ha tudom, hogy aznap egy új országot fedezhetek fel!

Reggeli után elsétáltunk a vonatállomás melletti buszmegállóhoz. Bár nem volt egyszerű megtalálni, végül eljutottunk annak a busznak a megállójába, amelyik San Marinóba közlekedik. Az ott várakozó magyaroktól megtudtuk, hogy már a kezünkben kéne, hogy legyen a jegy, ezért a tesóim gyorsan elszaladtak a Burger King melletti trafikba és megvették a jegyeket. Babák és kisgyerekek ingyen utaznak, így Miának nem kellett jegyet venni. Felnőtteknek hat Euróba került az út. Meglepetésemre olyan sokan várakoztak, hogy nem fértünk fel a buszra. Erre úgy tűnik, fel voltak készülve, ugyanis kb. négy busz érkezett egymás mögött, hogy mindenkit el tudjanak szállítani. Csupán 40 perc alatt meg is érkeztünk San Marinóba.

Megérkeztünk San Marinóba!

Egy új ország felfedezése babával, kisgyerekkel!

Mindenféle határellenőrzés nélkül megérkeztünk San Marinóba, Mia 22. országába. San Marino nem tagja az Európai Úniónak, de Euró a pénzneme. Európa harmadik legkisebb országa Vatikán és Monaco után, egy úgy nevezett törpeállam. Mivel minden irányból Olaszország határolja, ezért San Marino Olaszország enklávéja. Ez a világ legrégebbi, ma is fennálló köztársasága. Lakossága 33 ezer fő, és évente 3 millió turista látogat ide. Apró mérete ellenére 9 körzetre oszlik. Egyszerre két régenskapitány, azaz államfő uralkodik, és fél éves váltások vannak. San Marino fővárosa San Marino.

Nézzünk szét San Marino fővárosában

A főváros egy nagyjából hét kilométeres területen helyezkedik el, és az UNESCO Világörökség részét képezi. A buszmegállótól elsétáltunk a főtérre, a Piazza della Libertathoz. Babával, kisgyerekkel is szuper program, ugyanis hatalmas tér van rohangálásra, totyogásra. Megleshetjük a Városházát és a Parlamentet, de a legnagyobb vonzerő itt szerintem a csodálatos kilátás a hegyekre.

San Marino főtere, a Piazza della Libertat tökéletes helyszín babával, kisgyerekkel is

San Marino fő programja az ország legmagasabb pontjának, a Monte Titanónak a meghóditása 750 méter magasan. Ehhez követni kell a Cammino del Titano túraútvonalat. Ez babával, kisgyerekkel is járható, de mindenképp a hordozást javaslom a babakocsi helyett. A túra közben három tornyot fedezhetünk fel, melyből kettő látogatható. Az első torony a leghíresebb, és a neve Guaita. Ez egyben a legrégebbi is, és régen börtönként üzemelt. A második torony neve Cesta, és az található a legmagasabb ponton. A harmadik torony, a Montale pedig a legkisebb, és nem látogatható.

Itt hirtelen nagyon meleg és napos lett az idő, így elővettem Miának az UV szűrős napernyőt, és azzal védtem a naptól. Érdemes napvédelemmel készülni, még októberben is!

További érdekességek San Marinóról

Ebben az ékszerdoboznak nevezett országban egészen furcsa múzeumok találhatók, például Tortúra, Furcsaságok vagy Vámpírok Múzeuma. És azt tudtad, hogy a San Marinó-i Nagydíj valójában Olaszország területén helyezkedik el?

Miután megjártuk a három tornyot és a Monte Titanót, megéheztünk. Az első torony mellett helyezkedik el a legszebb kilátással bíró, ár-érték arányban is kiváló étterem. Ott megkóstoltuk San Marino specialitását, a piadinát, amiben rukkola és sonka van. Mellé jött egy pohár Sangiovese szőlőfajtából készített vörösbor. Mia itt már elaludt rajtam a hordozóban, amíg én ebédeltem. Majd pedig felébredt, és sétálgatott fel és alá a macskaköves utcákon.

Egy pohár San Giovese bor San Marinóban, szép kilátás mellett
San Marinóban érdemes megkóstolni a rukkolával és sonkával töltött piadinát

Ezzel el is telt a nap, és az utolsó előtti buszt elértük vissza Riminibe. Onnan egy jó 20 perc alatt visszasétáltunk a szállásra. Ezt a napot 15 ezer lépéssel zártam, amihez jött egy 15 kilós baba a hátamon. És persze a szintkülönbségeket se felejtsük el, meg az extrém korai ébredést.

Harmadik és utolsó nap Riminiben

Mivel csak késő este indult haza a gép Riminiből, volt még egy teljes napunk várost nézni. Reggel összepakoltunk mindent és kicsekkoltunk a szállásról. Nem hagytuk ki, hogy utoljára vessünk a tengerpartra egy pillantást. Októberben is elragadó látvány a tenger, én legalábbis imádom.

Utána visszasétáltunk az óvárosba, hogy megtekintsünk néhány eddig kimaradt látnivalót. Szerettünk volna még minél több finom olasz ételt kóstolni, ami babával, kisgyerekkel is szuper élmény. Melyik gyerek ne imádná a pizzát és a tésztákat?

Isteni finom a pizza Riminiben!

Felkerestük Rimini másik főterét, a Piazza Cavourt. A középkorban ez a tér a város kereskedelmi központjává nőtte ki magát. A tér egyik oldalán a Palazzo Garampit és a Palazzo del Podestát találjuk, szemben pedig a Teatro Amintore Galli színházát. A tér másik oldalán a régi halpiacra lelhetünk. Középen áll V. Pál Pápa szobra és egy 16. századi szökőkút, ami 1912-ig a város egyetlen ivóvíz forrása volt. Ha tehetjük, esti fényekben is látogassunk el ide.

Mivel Rimini leghangulatosabb éttermei és kávézói is itt terülnek el, fel is kerestünk egy pizzériát. Mia elálmosodott, és a szoptatós kendőm alatt elaludt az ölemben, amíg én pizzát falatoztam. Amikor megláttam, hogy kapható a prosciutto melone, azaz olasz sonka sárgadinnyével, nem hagytam ki a lehetőséget. A családom minden tagjának nagyon ízlett. Később Mia is felébredt és ő is jól lakott a finomságokkal.

Prosciutto melone

Irány tovább a Castel Sismondohoz. A főleg védekezési funkciójú várat Rimini lordja építtette 1437-ben. Ezután a Ponte di Tiberio másik oldalán elterülő parkban leheveredtünk picit pihenni az ebéd és a sok séta után. Persze aki babával, kisgyerekkel utazott már, az tudja, hogy picik mellett nem sok pihenés várja a szülőket. Arra azért volt idő, hogy a Piknikshop hőálló termoszomból kortyolgassak Miával, szép kilátás mellett. Egyébként nagyon szeretem ezt a termoszt, mert pohárként is lehet használni, és Mia mostanában csak pohárból szeretne inni. Így kettőnk számára elég egy kulacsot hozni, és ezzel is helyet spórolok a hátizsákban.

A praktikus utazás elengedhetetlen kelléke ez a Piknikshop termosz, kilátással a Ponte di Tiberióra, Riminiben

A park után megkívántunk egy jó olasz eszpresszót, majd a Piazza Luigi Ferrari térre keveredtünk, ahol a Domus del Chirurgo Régészeti lelőhely és múzeum fekszik.

Pro tipp, ha Riminibe látogatsz kisgyerekkel: érdemes felkeresni Rimini, de talán egész Olaszország legfinomabb fagylaltját és a La Romana 1947 nevű fagyizót. A hagyományos receptek alapján, szívvel-lélekkel és minőségi alapanyagokból készült fagylaltok minden kisgyerek (és felnőtt) arcára mosolyt csalnak.

Délután még a kikötő környékén sétáltunk egyet. A hátizsák és kézipoggyász mellett Miát is egész nap cipeltem, ugyanis hordozóban pihent rajtam, ráadásul elől. Ez igencsak megerőltető volt számomra fizikailag, főleg, hogy 20 ezer lépést tettem meg aznap. A három nap alatt pedig összesen 60 ezer lépést mutatott a „mérleg”!

Este a vasútállomástól a kilences busszal mentünk ki a reptérre, ahonnan aznap már csak a mi gépünk indult haza.

Októberi életkép Riminiben

Családi programok Riminiben babával, kisgyerekkel

Rimini nem feledkezett meg a klasszikus gyerekprogramokra vágyó családokról sem. A babával, kisgyerekkel érkezők számára a Fiabilandia számos izgalmas gyermekprogramot rejt. A kifejezetten kisgyerekek számára épült, sokszor olasz Disneylandként emlegetett vidámparkban játékos programok, meseelőadások, kincskeresés, elvarászolt kastélyok és sok más izgalom várja a babával, kisgyerekkel ide látogatókat.

Ha vízesebb élményekre vágyik a család, látogassunk el az Aquafan vízi parkjába. Európa egyik leghíresebb vízi parkjában több kilométeres csúszdák, hullámmedencék és sok más vízi játék várja 90 ezer négyzetkilométeren, hogy a gyerekek felfedezzék őket.

Rimini közelében található az Italy in Miniature világa. Itt megtekinthetünk több, mint 300 ikonikus olasz és európai épületet mini kiadásban. A gyerekek szemében garantált siker lesz ez a program is!

Olasz gasztró kalandok babával, kisgyerekkel

A világhírű olasz ételeket nem érdemes kihagyni, ha babával, kisgyerekkel utazunk Riminibe. Nincs szükség gyerekmenüre, hiszen melyik gyerek ne enne szívesen pizzát vagy tésztát, esetleg egy piadinát? Miával végig kóstoltunk mindent, amit csak megkívántunk: pizza, carbonara, lasagne, ragú, piadina és prosciutto melone, és egytől egyig vidáman és boldogan falta az olasz finomságokat. Felnőttek számára pedig szinte kötelező a capuccino, egy aperol spritz vagy egy jó olasz bor. Nagyobb gyerekek élvezhetik az olasz gelato és tiramisu ízét.

Ha igazi autentikus olasz gasztró kalandozásokra vágysz, akkor érdemes lehet részt venni egy vezetett túrán, ahol számos helyi jellegzetes ételt, italt és koktélokat is végig tudsz kóstolni.

Egy jó olasz fagyi sose rossz!

Mi mennyibe került Riminiben és San Marinóban?

2022. októberében a Ryanair légitársasággal 24 ezer Forintért repültünk Budapestről Riminibe.
Rimini repteréről a városközpontba 1,50 Euró volt a buszjegy.
A két hálószobás, hat felnőtt számára férőhelyet biztosító apartman szállás 102 Euró volt összesen per éjszaka.
Egy ebéd menü tésztával és kávéval 10 Euró volt.
Korsó sör: 4 Euró
San Marinóban egy piadina: 6 Euró
Tiramisu: 4 Euró
Pizzák: 5-9 Euró között már bőven lehet válogatni.
Aperol Spritz szép kilátással San Marinóban: 6 Euró
Bolti árak kb. mint itthon, de a kávé és a prosecco ott olcsóbb volt.

Rimini és San Marino babával, kisgyerekkel? Naná!

Mi nem szoktuk keresni a bababarát funkciókat az utazásaink során. Rimini és San Marino azonban kifejezetten bababarát úti cél lehet azok számára is, akik örülni tudnak egy-egy kényelmi szolgáltatásnak. Rimini nagy része babakocsi barát, San Marinóba viszont a hordozást javaslom, ha babával vagy kisgyerekkel érkezünk, a terep miatt.
Bizonyára könnyen találunk olyan éttermet, ahol van etetőszék és akár játszósarok is. Gyerekmenüt sehol nem szoktam kérni, de azt gondolom, Olaszországban erre igazán semmi szükség.

Etetőszék nélkül is jókat ettünk Riminiben

Babával és kisgyerekkel való utazásaink során azt vettem észre, hogy az egész világ egy játszótér, ezért nem keresem a játszótereket. Mia szívesen rohangált San Marino macskaköves utcáin, Rimini főterein és tengerpartján, de láttam Riminiben számos játszóteret is, a tengerpart közelében és az óvárosban is.

Az egész világ egy játszótér, San Marino

A hétköznapokban odafigyelek a gyerekek napirendjére. Riminiben azonban nem sikerült Miával szigorú napirendet tartani. Bár úgy terveztem, hogy Mia napközben alszik majd a babakocsiban, végül két óra helyett csak 20 percet aludt. Úgy gondolom, ha babával vagy kisgyerekkel utazunk, fontos a rugalmasság minden téren. Nem minden alakul úgy, ahogy elképzeljük, de ez nem kell, hogy probléma legyen. Én elég gyorsan elengedtem a napirend dolgot, és hagytam, hogy Mia élvezze az utazást, és csinálja úgy, ahogy neki jól esik. Így mindketten maximálisan szuper napokat töltöttünk el közösen Riminiben és San Marinóban!

Ha te is elgondolkodtál azon, hogy vajon érdemes-e babával vagy kisgyerekkel felkeresni Riminit és San Marinót akár egy hosszú hétvége erejéig, főszezonon kívül (vagy főszezonban), akkor már csak egy kérdés maradt: Mikor indulsz?

Ezek a beszámolók is érdekelhetnek:

Marokkó babával, kisgyerekkel
Maldív-szigetek várandósan, kisgyerekkel
Izland három picivel
Mexikó babával, kisgyerekkel

Shopping Cart
Processed with VSCO with a6 preset
UTAZÓANYA NYÁRI AKCIÓ

15% kedvezmény mindenre!

Használd az utazoanyastrand15 kuponkódot, és 15% kedvezményt kapsz a végösszegből 07.31-ig.